Iskalnik letalskih kart na portalu belmondo.si vam omogoča hitro in enostavno rezervacijo letalskih kart po vsem svetu. Letalske vozovnice je možno rezervirati tako pri rednih kot tudi nizkocenovnih prevoznikih. Na spletu kroži zelo veliko nasvetov in informacij o tem v katerem času je nakup letalske karte najbolj ugoden. Kar se nas tiče vam lahko damo samo en zanesljiv napotek in ta je, da se skušajte izogniti rezervacijam z odhodi in prihodi v času vikenda in odhodom na ponedeljek. Takrat so letalske karte zagotovo nekoliko dražje. V nadaljevanju vam posredujemo nekaj koristnih napotkov za rezervacijo.
POSTOPEK REZERVACIJE LETALSKE KARTE
Preden naredite rezervacijo letalske karte preverite, če imate za vstop v namembno državo vse potrebne potovalne dokumente, vizume ter opravljena morebitna cepljenja. Potrebno je preveriti tudi čas veljavnosti dokumentov. Za nekatere države velja, da mora biti potni list veljaven vsaj še 6 mesecev od trenutka vstopa v državo.
Pri sami rezervaciji bodite pozorni na to, da v stolpce pravilno vnesete imena in priimke potnikov. Dogaja se, da potniki v stolpec, ki zahteva vpis priimka vpiše svoje ime ali obratno. Zaradi tega je potrebno delati spremembe v rezervacijah, kar posledično pomeni tudi dodatne stroške. Imena in priimki potnikov morajo biti enaki tistim, ki jih imajo potniki v svojih potovalnih dokumentih.
Že v samem postopku rezervacije je pri posameznih ponudbah navedeno ali je v ceno vključena tudi prtljaga ali ne (označeno z ikono kovčka, ki je ali prečrtan ali označen z zeleno kljukico). V kolikor niste povsem prepričani o tem vam svetujemo, da predhodno kontaktirate našega agenta.
Ponekod je možno rezervirati tudi specifične obroke (npr. vegetarijanske) ali pa izbrati sedeže. Če te možnosti ni, potem lahko s pomočjo našega agenta to storite tudi kasneje po že opravljeni rezervaciji.
Nakup letalske vozovnice je možen s kreditno kartico ali z bančnim nakazilom.
Po opravljeni rezervaciji boste po el. pošti prejeli obvestilo o izvršeni rezervaciji s podatki o letih, imenih in priimkih potnikov in ceni. V kolikor je bila ob rezervaciji letalske vozovnice izbrana opcija plačila z bančnim nakazilom pa bo v obvestilu o izvršeni rezervaciji naveden čas veljavnosti rezervacije, ki je praviloma 48 ur od trenutka, ko je bila rezervacija izvršena (oz. vas bo o morebitnem krajšem času za izdajo obvestil agent).
IZDAJA IN POŠILJANJE LETALSKIH VOZOVNIC -
Letalska karta je potniku oz. plačniku poslana takoj potem, ko agencija prejme dokazilo o plačilu. Če je bila rezervacija plačana s kreditno kartico boste v najkrajšem možnem času prejeli letalsko vozovnico v elektronski obliki.
Če potnik naredi rezervacijo in pošlje potrdilo o vplačilu izven delovnega časa potem agent ne more zagotoviti, da bo letalska vozovnica tudi izdana. Še posebej to velja za rezervacije, ki so narejene med vikendom. Priporočamo, da se rezervacije delajo vsaj 3 dni pred pričetkom potovanja.
Delovni čas agencije:
Ponedeljek – Petek
09:00 – 17:00 (rezervacije po telefonu, el. pošti in spletne rezervacije)
Sobota
09:00 – 13:00 (samo za spletne rezervacije)
Nedelja in prazniki - zaprto
ODPOVED ALI SPREMEMBA REZERVACIJ
Za večino izdanih letalskih vozovnic velja, da jim ni možno spreminjati datumov potovanja. V nekaterih primerih je to možno ob ustreznem doplačilu. Prav tako v primeru potnikove odpovedi letalski prevozniki praviloma ne vračajo sredstev. Ob nakupu letalske vozovnice na našem portalu ima potnik možnost vplačati zavarovanje odpovedi. V tem primeru dobi potnik vrnjeno kupnino po predhodno izpolnjenih pogojih in predloženih dokazilih (zdravniško spričevalo…).
PRED ODHODOM NA LETALIŠČE
Prevoz na letališče je potrebno načrtovati tako, da se prispe na letališče vsaj 2 uri pred poletom.
Pred odhodom preverite ali imate s seboj:
- ustrezne potovalne dokumente in morebitne vize
- natisnjeno letalsko vozovnico oz. kopijo rezervacije na svojem mobilnem telefon
- prtljago*, katere mere in dovoljena teža ustrezajo pravilom v letalskem prometu
* Dovoljena količina prtljage je praviloma 1 kos, ki ne sme biti težji od 23 kg (na vozovnici označeno kot »1 PC«). Poleg tega ima potnik s seboj lahko tudi 1 kos ročne prtljage z največjimi dovoljenimi merami 55x40x20cm in težo največ 8 kg. Svetujemo, da so vsi dokumenti, tehnični predmeti (tudi baterije in mobilni telefoni), denar, nakit in zdravila shranjeni v ročni prtljagi. Za medcelinske polete včasih velja, da lahko potnik prijavi dva kosa prtljage (vsakega po 23 kg) in en kos ročne prtljage (pod istimi pogoji kot so navedeni zgoraj). Zaradi strogih varnostnih pregledov za vstop v letalo v ročni prtljagi ne sme biti nobenih koničastih ali kovinskih predmetov, nobenih pilic za nohte, škarij, žepnih nožev. Predlagamo, da se vse naštete in podobne stvari spravijo v prtljago, ki se odda. V ročni prtljagi je dovoljeno le prenašanje samo majhne količine tekočin, ki morajo biti hranjene v posamičnih posodah z največjo prostornino 100 ml. Te posode morajo biti zapakirane v prozorno plastično vrečko, ki jo je mogoče znova zatesniti in katere skupna prostornina pri enem potniku ni večja od 1l.
ZAMUDE, IZGUBLJENA PRTLJAGA
Če ima letalo zamudo in so vsi vaši leti navedeni v okviru ene letalske vozovnice se takoj zglasite pri predstavniku letalske družbe na letališču, ki vam mora urediti vse potrebno, da boste do končne destinacije prispeli brez doplačila. To velja tudi v primerih, ko imate lete s prestopanjem na vmesnih letališčih. Če vaša prtljaga ni prispela morate kontaktirati predstavnika na letališču, ki vas bo napotil do ustrezne službe, kjer se naredi zapisnik. Potnik mora pri tem kot dokazilo predložiti svojo letalsko vozovnico s potrdilom o oddani prtljagi. Zapisnik se naredi tudi v primeru, če je prtljaga poškodovana. Točne informacije o pravicah potnikov v primeru neobičajnih razmer, zamud, odpovedi letov s strani prevoznika itd., si lahko preberete na naslednji povezavi: https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_sl.htm
POGODBENA RAZMERJA MED POTNIKOM, AGENTOM IN LETALSKIM PREVOZNIKOM
Pri prodaji rednih letalskih kart nastopa Belmondo (Kompas Celje d.d.) zgolj kot posrednik za sklenitev rezervacije in izvedbo plačila. Kompas Celje na noben način ne odgovarja za izvedbo leta. Kompas Celje ne odgovarja za izbiro prevoznika s strani potnikov. Potnik sam izbere prevoznika po svojih željah in kriterijih in za svojo izbiro odgovarja sam. Ko je potniku posredovana in izdana letalska vozovnica je s tem storitev Kompas Celje opravljena in zaključena, od tedaj naprej je potnik v neposrednem pogodbenem razmerju z odgovornim letalskim prevoznikom. Izdana letalska karta pomeni pogodbeno razmerje med potnikom in prevoznikom. Ob morebitni neizvedbi ali pomanjkljivi izvedbi leta, mora potnik zahtevek za nadomestilo za vplačano letalsko karto nasloviti neposredno na prevoznika. Kompas Celje lahko le pomaga pri posredovanju zahtevka in posredovanju povrnitve vplačila. V primeru stečaja letalskega prevoznika Kompas Celje ne odgovarja za povračilo že vplačanih vozovnic, zahtevek potnik naslovi direktno na letalskega prevoznika oz. v stečajno maso, pri tem pa Kompas Celje potniku lahko nudi pomoč pri posredovanju.